Neinteraktívna komunikácia
Neinteraktívna komunikácia patrí medzi komunikácie, pri ktorých nie je potrebná okamžitá odpoveď. Medzi druhy takejto komunikácie patrí napríklad pošta (napríklad list, e-mail, blog, ...).
Medzi neinteraktívnu komunikáciu patrí taktiež elektronická pošta alebo e-mail (electronic mail). Je to vlastne taká istá komunikácia ako tá, ktorá prebieha pomocou pošty, akurát náš list píšeme na počítači, nie na papier a posielame ho pomocou služieb internetu a nie poštárom.
Tak ako pri bežnej pošte potrebujeme schránku, do ktorej nám list vhodia, aj pri elektronickej pošte potrebujeme schránku, tentokrát ale elektronickú. Každá elektronická schránka potrebuje svoju jedinečnú elektronickú adresu. Elektronická adresa sa skladá z 3 častí:
- identifikátor používateľa,
- @ (at),
- identifikátor servera, na ktorom má používateľ poštovú schránku.
Každý e-mail sa skladá z niekoľkých častí:
- elektronická adresa príjemcu, prípadne príjemcov, ak ich je viac
- predmet správy, príjemcovi charakterizuje čo sa v správe nachádza. Nie je to povinné ale pomáha to pri orientácií sa v elektronickej schránke.
- aj keď môžeme odoslať aj prázdnu správu, bolo by vhodné niečo do nej napísať. Pri písaní správy, by sme mali stále myslieť na slušné správanie, vykanie a pod. Každá správa by mala začínať a pozdravom a oslovením príjemcu. Po pozdrave nechávame prázdny voľný riadok, ďalej nasleduje naša správa a na konci by sme nemali zabudnúť sa podpísať.
- ak to naša správa vyžaduje, môžeme k nej priložiť prílohu. Zväčša ju prikladáme pomocou ikony kancelárskej spony, niektoré servery podporujú pridávanie príloh potiahnutím zo súboru do tela správy.
- Pri písaní mailu môžeme využiť aj poslanie kópií (Cc, Carbon Copy) alebo skrytých kópií (Bcc, Blind Carbon Copy). Pri posielaní kópií určíme ostatných príjemcov, ktorý dostanú našu správu. Skrytá kópia sa líši od bežnej kópie len tým, že ostatní príjemcovia nevidia, komu bola poslaná kópia správy.